jag och håkan hellström

drömde en rätt underlig dröm inatt
jag var på en fest, en riktigt kul fest var det och kvällen avslutades med att jag tungt somnade på soffan
när jag vaknade sken solen in på mitt ansikte
jag gick ut i köket
kände inte igen lägenheten överhuvudtaget men av nån skum anledning visste jag ändå vart allt fanns
i köket satt håkan
han sa ett trött hej och jag svarade detsamma
en tjej, som var väldigt lik hon som spelar lena i videon kom igen lena, satt där också och hon hälsade hon också
eva hette hon (inte lena) och satt uppkrupen på en röd pinnstol med ett vitt linne på sig
jag tog fram en banan och kokade gröt precis som jag alltid gör på morgonarna och satte mej sedan vid bordet
- vill du ha en öl? frågade håkan
det ville jag och tog emot den burk som håkan sträkte fram mot mej över bordet 
väldigt god var den
- tack, sa jag
- de e lugnt, sa håkan
sedan började vi prata om hans låtar i en stund som kändes som en evighet
vi pratade om tro och tvivel, bara dårar rusar in, missisippi kan vänta, kärlek är ett brev skickat tusen gånger, hurricane gilbert, precis som romeo, går vidare och uppsnärjd i det blå
han berättade att alla hans låtar är en hyllning till den musik som verkligen betytt något
jag sa att det var den bästa hyllningen i världens långa långa historia

sedan gick vi ut i trappuppgången och tog hissen upp och gick ut på taket
plötsligt blev det kväll och allt såg ut som i en mycket speciell och fin musikvideo
timo och de andra dök upp och vi började alla dansa och spela på ett helt underbart galet sätt
timo och eva kramade mej och sedan hoppade vi upp i luften, högt över taken, och så skrek vi
- EXBLODERA BATTERIIIAAA!!!!!
kändes som den asgrymmaste kvällen någonsin
  
vi satt kvar där uppe på taket en stund och pratade dylan och the smiths
jag berömde timo för i'm indian och han blev väldigt glad och log så där fint som han gör
sedan ville håkan att vi skulle gå
men jag ville stanna kvar och se på solnedgången en stund så jag sa
- gå ni, jag kommer dit sen
men sen precis när dom gått insåg jag att jag inte visste var "dit" låg
fuck också, jag som inte hann diskutera gårdakvarnar och skit med håkan tänkte jag

när jag insåg det vaknade jag och var först asförbannad på att jag låtit en sån enorm chans glida undan
sen fattade jag att det var en dröm
det var väldigt trevligt att prata med håkan, han kändes väldigt ärlig och skoj
och för övrigt så var det som jag trodde
att håkan fick idén till uppsnärjd i det blå genom dylans tangled up in blue

god morgon

Kommentarer
Postat av: olga

jag är som din groupie nu och kommenterar alla inlägg. Men jag hoppas att du tar det som något positivt, haha!



Du måste ha blivit förskräckligt arg när du förstod att det bara var en dröm.

Alltså, det var den finaste drömmen jag någonsin har hört om.

Helt...

asgrymt!

2009-06-27 @ 12:54:20
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: P

haha men att i så fall ha en så asgrym groupie som du känns ju bara superbra!

klart jag tar det som nåt positivt, blir alltid grymt glad av att du skriver ju =)



haha ja lätt att jag blev arg! de var en av de bästa drömmar jag någonsin haft ju!

fan då, om hade jag inte vaknat kanske håkan o jag hade spelat in en skiva vid det här laget..

2009-06-27 @ 13:47:14
Postat av: olga

Haha, åh! Härligt! Då ska jag fortsätta att groupiea mig. (det är visst ett ord!)

Vissa drömmar borde fortsätta för evigt, :)



sv: tack, tack, tusen tack.

i agree!

ja, det gör jag.

asgrymt vackert på min ö ja, annat är lite mindre asgrymt :)

2009-06-27 @ 14:09:48
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: Alicia.

ville bara säga att din bilder är sagolikt fina & att du är en väldigt vacker kille.

:* hihi.

2009-06-27 @ 21:42:37
URL: http://luftbubbla.blogg.se/
Postat av: P

oj va snällt sagt =)

du gjorde mej grymt glad nu!

2009-06-27 @ 22:24:27
Postat av: olga

Tre kommentarer på samma bild.

Min groupieghet börjar arta sig!



Håller med Alicia till 100 %!

2009-06-27 @ 22:29:27
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: P

haha önskar jag kunde fatta men icke..



ey ja nu börjar det verkligen arta sig!

ser ju helsjukt ut att det här inlägget har 7 kommentarer!

folk kommer tro att den här bloggen är überpopulär snart ju.



2009-06-27 @ 22:38:36
URL: http://sgtsalt.blogg.se/
Postat av: olga

Den BORDE blir überpopulär, så fin som den är!



Jag hade en mycket fin kväll, hur var din? :)

2009-06-27 @ 23:16:05
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: P

Haha får väl hoppas på ett lyft snart =)



Mjo en fin kväll jag med, fast det fina tog slut lite tidigt bara så nu sitter man här..

Igår var bättre!

2009-06-27 @ 23:32:43
Postat av: O

Håller med, finare kväll igår!



Känns det inte lite halvpatetiskt att vi för en konversation över ditt inlägg? haha!

2009-06-28 @ 00:23:29
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: P

haha ja lite mysko känns de faktiskt ;)

men släng hit din msn (om du har en) och om du vill! =)

eller enklare:



[email protected]

2009-06-28 @ 09:26:13
Postat av: O

om det skulle vara något trubbel (trubbel: sveriges finaste ord) så kan du adda mig också:



[email protected]

2009-06-28 @ 20:17:35
URL: http://olgalantz.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det var en väldigt fin dröm tycker jag. Jag tycker hela din blogg är väldigt fin också.

2009-07-12 @ 22:28:59
URL: http://evelinamaria.devote.se
Postat av: Sally

åh, så himla fint skrivet. det låter ju faktiskt som världens bästa dröm också. sedan jag började sova med musik i öronen kommer jag nästan aldrig ihåg mina drömmar. det känns lite sorgligt nu med tanke på att man om man har tur kan drömma så här fina drömmar.

2009-09-06 @ 11:01:01
URL: http://tapeme.blogg.se/
Postat av: bella

finaste drömmen ever ju.

2009-12-28 @ 16:51:37
URL: http://masquerade.devote.se
Postat av: rebecka

åh vilken fin dröm. synd att sånt aldrig händer i verkligheten.

2011-01-22 @ 15:15:29
URL: http://novemberhimlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0